Koni FSD framdämpare Fiat Ducato (250,290) och Ducato (250, 290) baserade husbilar Adria / Bürstner / Carthago / Dethleffs / Hymer / Knaus med Alko BTR5 bakaxel, från och med 2006. De främre dämparna 8705-1332 kan inte användas i kombination med de flesta originalframhjulen till Ducato-husbilar (OEM). Fiat-fjädrarna är för mjuka och bilen vilar alltid på stötfångarens gummilist fram. Detta gör att stötdämparna inte har någon fri rörelse inåt. För att kontrollera om Ducato-husbilen (baserad) redan har utrustats med bättre fjädrar med tiden: mät höjden mellan marken och den främre kollisionspunkten, om avståndet är 26 cm eller mer (chassinummer ZFA250-) eller 27 cm eller mer Chassinummer ZFA290-) så kan stötdämparna 8705-1332 monteras utan problem. Om utrymmet är mindre måste originalfjädrarna bytas ut mot nya fjädrar som ger 30-60 mm ökad körhöjd.
KONI FSD Stötdämpare - Komfort och Sport
Den revolutionerande KONI-stötdämparen eliminerar kompromissen mellan komfort och sport. Stötdämparen anpassar sig omedelbart till körförhållandena utan någon elektronik. Pressen reagerade entusiastiskt och undrade varför detta inte hade uppfunnits tidigare. FSD-kitet består av en komplett uppsättning med fyra stötdämpare för en bil. FSD är idealisk för bilar utrustade med stora fälgar och lågprofildäck.
Världens första kompromisslösa stötdämpare: Med andra ord: en fullständig revolution inom väghållning. Fram tills nyligen var det enda alternativet mellan fasta och bekväma stötdämpare. Bilar utrustade med fasta stötdämpare hanterade bättre men kompromissade med komforten. Bilar utrustade med bekväma stötdämpare hade å andra sidan sina nackdelar. KONI har uppnått detta genom att kombinera båda dessa egenskaper – fasta och bekväma – i en enda dämpare genom Frequency Selective Damping (FSD). Denna revolutionerande teknik kombinerar fördelarna med båda stötdämpartyperna i en.
Automatisk anpassning till körförhållandena: Hur avancerad FSD än är, är dess funktion lika enkel som dess design. Precis som med många fantastiska uppfinningar är FSD en intelligent stötdämpare som automatiskt anpassar sig till körförhållandena utan användning av komplicerad elektronik. FSD-tekniken är enbart baserad på hydraulik och därför extremt tillförlitlig. Enkelt uttryckt reglerar FSD dämpningen baserat på hastigheten med vilken dämparen rör sig upp och ner. Den reagerar ännu snabbare än elektroniska system. För mer information, besök http://www.koni-fsd.com/
Bekväma dämpare kan resultera i: - Oprecis känsla i styrningen - Åksjuka på grund av gungning - Bilen säckar mycket när den är tungt lastad - Överdrivna kroppsrörelser under undanmanövrer - Mindre stabilitet
Stela dämpare kan resultera i: - Mycket hård dämpning - Obekvämt körbeteende - Mindre grepp på dåliga vägytor - I kombination med lågprofildäck ännu sämre komfort
Koni är en ledande tillverkare av prestanda och justerbar stötdämpare runt om i världen. Koni stötdämpare är tillverkade av högsta kvalitet på råvaror och tillverkas enligt högsta standard.
Koni har många års erfarenhet av motorsport och rally och erbjuder därför ett brett utbud av stötdämparlösningar. Således Koni flera innovationer på marknaden förrän den dag i dag är andra "none.
Just nu har vi ett stort utbud av Koni stötdämpare, fjädrar och coilovers i vårt sortiment:
Gula Koni stötdämpare. Den mest berömda av Koni stötdämpare och utformad för personer som vill på allvar hårt med sin bil. Gula Koni dämpare är fullt justerbar, så att de alltid perfekt passar dina behov. Svårt för på banan, men något mer förlåtande på vägen. Spjällen kan återställas på några sekunder och behöver inte demonteras innan. Koni Gula spjäll är lämpliga till 40mm reduktioner och erbjuder betydligt mer än, till exempel, kompressionsdämpning STR.T dämpare.
Apelsin STR.T Koni stötdämpare. Dessa stötdämpare är nybörjar sport dämpare från Koni. Mycket prisvärt. Gjord för minskad fjäder eftersom de använder förkortad dämparstavar. Stötdämparen är styvare än den ursprungliga, vilket gör den idealisk stötdämparen ska kombineras med en sänkning upphängnings kit för att förbättra hanteringen av bilen. Lämplig för nedskärningar på upp till 40 mm. Också tillgängligt som ett kit med H & R fjädrar progressiv.
Koni FSD stötdämpare är de första stötdämpare att kombinera sportighet med komfort först. Detta kan göras genom Frequency Selective Damping. Det intelligenta dämpningssystem kan justera dämpningskraften i en bråkdel av en sekund till vägytan och körsätt. Och allt utan användning av elektronik. Dessa spjäll ger komfort på ojämn trottoar, men sedan hårdna igen som vägen är mer platt och du gör en sportig åktur.
Koni skruv apparater är fullt justerbar i höjd och hårdhet av dämpningen. Alltså de ger den ultimata kontrollen i hanteringen av bilen. Skruv Ställer Koni specifikt för ditt fordon och därmed ge körning oöverträffade nivåer. De är styvare fjädring och dämpad, vilket ger extrema förhållanden ännu mer kontroll. Reduktionen justerbar upp till ett maximum av 60 mm, och kompressionsdämpningskraften är i multiläkemedels positioner.